مسایل اورژانسی جوانان

پایگاه مقاومت بسیج خاتم الانبیا(ع)-حوزه ی۱۱بسیج امام حسن عسکری(ع)-ناحیه ی مقاومت احمد ابن موسی(ع)-سپاه فجر فارس

مسایل اورژانسی جوانان

پایگاه مقاومت بسیج خاتم الانبیا(ع)-حوزه ی۱۱بسیج امام حسن عسکری(ع)-ناحیه ی مقاومت احمد ابن موسی(ع)-سپاه فجر فارس

کنترل چشم و قدرت خداوند

      حجت الاسلام ، ثقة الاسلام ، علامّه، آیت الله ، این اصطلاح ها را شنیده اید ممکن است حتی با بعضی از این شخصیت های والا دیدار هم کرده باشید. و به بالاترین درجه آنها ثقة الاسلام گویند، که حرف ایشان حرف امام زمان (عج) است. خدا رحمت کند امام (ره) می فرمودند: (ما یک طلبه داریم و یک جلبه که انشاالله خدا ریشه ی هر چی جلبه است بِکند و هرچی طلبه است را موفق بدارد). ولی در مسیحیت به علمای خود جاثِلیق می گویند. مثل علامّه یا حجت الاسلام.

     روزی یک جاثِلیق به خدمت امام صادق (علیه الاسلام) رسیدند، تخم مرغی در دست داشت، تخم مرغ را به جلوی امام گذاشت و رو به امام کرد و گفت: من یک سئوال دارم ، می خواهم ببینم شما که امام یک امت هستید و جانشین پیغمبر خدا، اگر به این سوال جواب دهید من از شما می شوم، (خیلی بود که در آن زمان کسی با یک چاثلیق دیدار داشته باشد).

امام فرمودند: سوالت را بپرس. چاثلیق به تخم مرغ اشاره کرد و گفت:آیا خدای شما می تواند کل کره ی زمین را در این تخم مرغ جمع کند که نه جهان کوچک شود و نه این تخم مرغ بزرگ. امام صادق (ع) خندیدند.

او گفت: جواب من خنده است؟

امام فرمودند: بلی.

ولی چاثلیق ابرو ها را در هم کرد و گفت: پس نمی توانید جواب من را بدهید؟

امام فرمودند:خدایی که من و تو را آفریده بزرگتر از این کار را کرده اما تو نمی بینی. آیا تو با اون چشم های کوچکت کوه به اون عظمت را نمی بینی؟

گفت: بلی.

امام: آیا تو با اون چشم ها کل دنیا را نمی بینی؟

گفت: بلی.

امام: آیا چشم تو بزرگ شده یا جهان به این عظمت کوچک شده است؟

گفت: هیچکدام

امام:آیا می دانی چرا خداوند این چین و چروک ها که در پیران به وضوح و در جوانان به لطافت است را برای من و تو در پیشانی گذاشته است؟

-:نه

امام: برای این که من و تو در بدنمان چربی می سوزد و سم و مواد اضافی از طریق منافذ و به اسم عرق بیرون می آید ولی برای این که به روی چشم تو نریزد خدا این جویبار ها را گذاشته تا دور حلقه ی چشم دور بزند بیاید روی گونه ها بیاید روی سیبیل و بریزد، (می دانی کدام سیبیل ها، سیبیل همان هایی که ، می گویند هو یاعلی، که خود حضرت علی می فرمایند: سیبیل را کوتاه وریش را بلند نگه دار، که وقتی با این سیبیل ها آب می خوری مثل این است که داری شراب میخوری.ماشاالله ما هم هر چی که ائمه می گویند: برعکسش را عمل می کنیم همین الآن برو این سیبیل هایی که مثل دسته کتری گذاشتی را بزن)

امام: می دانی خدا برای چی به من و تو ابرو داده است؟

-:نه

امام: برای این که کار ابرو شکست نور است تا نور مستقیم به چشم من و تو نخورد.

امام: می دانی خدا برای چی به ما بینی داده است؟

-: نه

الله اکبر و واقعاً از ته دل الله اکبر

امام در پاسخ این جواب فرمودند: برای این که یکی از کارهای بینی تنظیم نور است و اگر بینی ما از اصل یک یا دو سانت چپ یا راست بود با یک چشم یک و با چشم دیگر هر چیزی را دو تا می دیدیم.(برای تکمیل فرموده ی امام اگر شما با دست هم بینی خود را کمی به اطراف فشار دهید فرموده ی امام صادق (ع) به شما ثابت می شود.)

امام: آیا می دانی جنس تخمک چشم از چیست؟

-:نه

امام: از چربی است، حالا آقای چاثِلیق اگر چربی داشته باشی و نخواهی بگندد آن را چه کار می کردی؟

-: آن را در محلول نمک می گذاشتم.

امام: آفرین، بخاطر همین که تخمک چشم من و تو هم نگندد خدا دو تا مشک کوچولوی برعکس بالای چشم من و تو قرار داده که در آن محلول نمک است و به مقدار مشخصی ترشح می کند که نه دائماً اشک تو جاری باشد و نه پلک تو به چشمت بچسبد.

حالا بگو ای آدم خدا به تو چشم داده که با آن چه کار کنی؟

قرآن می فرماید: فانظر کیف کان عاقبت المکذبین

                      فانظر کیف کان عاقبت الفسدین

                      فانظر کیف کان عاقبت الظالمین

خدا به تو چشم داده دروغ ها را ببینی و عبرت بگیری نه این که نامحرم ببینی                           بی انصاف

نه این که به مال مردم چشم بدوزی

نگاه کنی به این طبیعت بگی :

الله اکبر

برگ درختان سبز در نظر هوشیار

هر ورقش دفتری است معرفت کردگار

خودمان می گیم اون روی سگی منو بالا نیارها

اِه تو یک روت آدمه یک روت سگه، خودتو معرفی می کنی، که بپری به مادرت به پدرت

فالینظر انسان الی الطعام

وقتی سر سفره می نشینی نگاه کن که چه می خوری

دکتر پاک نژاد  12  جلد کتاب درباره ی این آیه و درباره ی نگاه کردن به غذا کتاب به چاپ رسانده اند.

هی نگو فلان دانشمند خارجی میگه .......

اون خارجیه که میگی: شاگردِ شاگردِ شاگردِ شاگردِ شاگردِ شاگردِ شاگردِ شاگردِ شاگردِ شاگردِ شاگردِ شاگردِ شاگردِ شاگردِ شاگردِ شاگردِ ......................شاگردِ یکی از شاگردهای امام صادق خودومون است. اون حرفهایی که اون الآن دارد میزنه امام من و تو هزارو چند سال پیش گفته، ولی می دونید چیه اعتماد نیست  حرف اون خارجی رو گوش می کنی بهش اعتماد می کنی ولی به حرف امام خودت گوش نمی کنی بهش اعتماد نمی کنی میگی:(بابا امام من و تو هزار سال پیش زندگی می کرده) مگه من میگم مثل اون زندگی کن مگه من میگم با علم پیشرفت نکن مگه بهت گفتن روی حصیر بخواب. دارم بهت میگم اگه روایت شده کسی دل درد گرفته بوده خدمت امام صادق میرسه و امام می فرمایند: یک وعده غذا نخور نگو: ای آقا ما که این طوری از گرسنگی می میریم

نه خیر، از گرسنگی نمی میری. ولی اگر همین فردا از اخبار علمی گفتن: دانشمندهای هندی به این نتیجه رسیده اند که برای خوب شدن دل درد کافی است یک وعده غذا نخورید. و یک وعده غذا نمی خوری بعد هم خوب میشی .میگی ای بابا هند که از ما پایین تر بود بالا رفت ولی ما همین جور در جا میزنیم. اون وقته که دو دستی میزنی تو سر خودت میگی ای وای من از امام خودم که روایت شده بود، تو کتاب خوندم ولی اعتماد نکردم.

آیه ی قرآن بالا چند کلمه است؟ 4 کلمه و یک جمله و جناب آقای دکتر پاک نژاد 11تا مطلب از این آیه بیرون کشیده:

این 11تا را میگویم ادامه ی بحث برای آینده که خسته هم نشوید

1- تمیز یا کثیف است.                 2- حلال یا حرام است.

3- مویی هسته ای تو غذات نباشه   4- طبخ چه طبخی است.

5- چه زحمتی کشاورز و دیگران کشیده اند که این نخود یا عدس به دست شما رسیده و پخته شده گذاشته شده جلوی شما تا با لقمه همه را بخوری.

6- سرد یا گرم است که جدیداً میگن غذای داغ سرطان زاست.

7- در قرآن ما می گوید غذا را فوت نکنید بگذارید تا خودش کم کم سرد شود.

8- مقوی یا شکم پر کن است.        9- کم است یا زیاد .

10- اسراف نکن.                     11- پاک یا نجس است.

و انشاالله بقیه بحث را با مهندس عنکبوت ادامه می دهیم.

در پناه خدا و زیر سایه ی امام زمان (عج) باشید. 

نظرات 1 + ارسال نظر
حامد دوشنبه 14 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:53 ب.ظ http://www.lovefal.blogsky.com

سلام دوست عزیز حامدم
خوشحالم که از وبلاگم دیدن کردید و تونستم خوشحالی برای شما بیاورم
مطالب جالبی در وبلاگتان هست من کمال استفاده را کردم فقط یادت نره:
هرچقدر بالا بری خدا یک پله از تو بالا تره نه به خاطر اینکه خداست به خاطر اینکه دستتو بگیره
بازم ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد