مسایل اورژانسی جوانان

پایگاه مقاومت بسیج خاتم الانبیا(ع)-حوزه ی۱۱بسیج امام حسن عسکری(ع)-ناحیه ی مقاومت احمد ابن موسی(ع)-سپاه فجر فارس

مسایل اورژانسی جوانان

پایگاه مقاومت بسیج خاتم الانبیا(ع)-حوزه ی۱۱بسیج امام حسن عسکری(ع)-ناحیه ی مقاومت احمد ابن موسی(ع)-سپاه فجر فارس

کنترل چشم ۲

    در ادامه ی بحث قبلی رسدیم بر سر آقای عنکبوت که بهتر بگیم جناب آقای مهندس عنکبوت

    در ادامه ی بحث قبلی رسدیم بر سر آقای عنکبوت که بهتر بگیم جناب آقای مهندس عنکبوت، که ما حق عنکبوت ها را هم خوردیم به کسانی میگیم مهندس که به گرد پای عنکبوت ها هم نمی رسند می دانی چرا؟ همه ی ریاضیدان و فیلسوف  های سراسر جهان را جمع کنیم یک تار به این دقیقی و زیبایی در اسرع وقت مثل اون نمی توانند درست کنند ولی با فوت به خودش می لرزه این جا خداوند متعال می فرمایند: کاخ های بزرگ نگاه نکن با یک فوت مرگ ما به خودشان می لرزند، عظمت، با فوت مرگ ما خراب می شود.

   چه طوره بریم سراغ دکتر زنبور ، دیدی چه نظمی در کارهایش وجود دارد؟ ((حاج آقا دانشمند می فرماید: یک روز یک زنبور پشت پنجره ی اتاق مطالعه ام خشک شده بود گذاشتمش داخل یک قوطی کبریت، بردم پیش دوستم. گفتم: یک چیز زرد آوردم برام وزنش کنی گفت: هیجده عیار است! گفتم: عیارش را نمی دانم فقط می خواهم بهم بگی چند مسقال است. گفت: پلاکه انگشتره چی چیه؟ گفتم: نمی دانم ولی زرد است عجب زرد قشنگی هم است گفت: لابد قدیمیه، زیر خاکی است؟ گفتم: نه اتفاقاً زیر خاکی نیست رو هوایی است. گفت: چی چیه؟ آشیخ پدرم را درآوردی. کبریت را باز کردم، گفت: خُل شدی. گفتم: نه، قرآن میگه به زنبور نگاه کن در سوره ی نحل. گفت: یه چیزی کمتر از یک نخود. اصلاً مسقال نمی شود خیلی خیلی سبک، ولی من و شما صد کیلو هستیم به درد لای جرز دیوار هم نمی خوریم چون بعد از یک مدت نشست می کند ولی زنبور با این جسه ی کوچکش ببین چه زندگی قشنگی دارد )) می خواستم این را بگم که از روی هزاران گل رد می شود، امّا می رود دنبال بهترین گل، قشنگ ترین گل، خوشبو ترین گل را انتخاب می کند تازه وقتی که خوب گشت پیدایش کرد، نیشش را هر جا فرو نمی کند، بهترین جای گل، فقط وفقط در وسط مغزی گل فرو می کند و شهدش را می مکد. حالا ای بشر،ای جوان چشم هایت را باز کن، ببین هر چی گل خرزله است دور خودت جمع کردی. کدام رفیقها گل بودن؟ اون معتادِ، چشم چرانه، یا اونی که ترک تحصیل کرده است. از زنبور یاد بگیر بهترین گل را انتخاب کن.

   خداوند متعال می فرمایند:برو نگاه شتر کن وقتی نگاه می کنی می گی: الله اکبر خدا به شتر 10تا ویژگی داده که به هیچ حیوانی نداده، برو روی الاغی که نشسته بشین،1- اول اگه گذاشت 2- اگه سماجت کنی و بنشینی بیچاره نمی تواند بلند شود،تا می آید بلند شود پهن زمین می شود. اسب، خر، گاو همین طور است. تنها حیوانی که می تواند با بار بلند شود شتر است قرآن می گه به شتر نگاه کن، خدا بهش دو تا پلک داده برو نگاه کن. یک پلک برای طوفان شن است، وقتی طوفان می شود این پلک روی کل تخمک چشم را می بندد که شن وارد چشم نشود، هم چشم بسته است هم می بیند. یک پلک کلی هم مثل من و شما دارد. به کوهان هایش نگاه کن آشپزخانه ی سیّار است و ....... .

حدیث داریم که اگر دلتان پاک باشد کنترل چشم می کنید، ما دو تا چشم داریم. چشم دل و چشم سر ، اگه چشم سر وِل شد چشم دل کور می شود. میرزا جواد آقای تهرانی، ((خدا رحمت کند امام به میرزا می گفتند: میرزا جواد آقای معصوم)) میرزا جواد آقا مهره های کمرش کج بود نمی توانست سرش را بالا کند. جوانی به ایشان رسید و گفت: ((چرا مهره های کمر شما کمی کج است.)) میرزا فرمود: یادگار دوران جوانی است، بس که سرم را پایین انداختم تا چشمم به نامحرم نیافتد مهره های کمرم کج شد. جوان پرسید: آیا از این حالتان راضی هستید؟ میرزا سریع جواب داد: نه خیر خیلی راضی هستم مگه تو که مهره های کمرت صاف است چه کار کردی؟

   میرزا جوادآقا کمرش کج شد ولی امام زمان دید تو مهره های کمرت صاف بود ولی امام زمان ندیدی. میرزا کسی بود که تا می گفت: (( السلام علیک یا صاحب الزمان)) جواب سلامش را می شنید.

یک شاگرد حوزه ی رضویه مشهد مقدس، تابستان از حوزه بیرون نمی آمد. می رفت روی پشت بام و از همان جا خدمت امام رضا (ع) سلام می داد. گفتند چرا بیرون نمی آیی؟ جواب داد: چون بعضی زاعرین امام رضا (ع) حجاب کامل ندارند و من نمی خواهم چشمم به این ها بیافتد که برایم گناه بنویسند.

از روایت های امام صادق (ع) است که می فرمودند: اولین تیری که شیطان پرتاب می کند به چشم است. چشم را کور می کند که بعد دل کور می شود.

آی جوان هایی که می پرسید ما چه جوری خودمان را کنترل کنیم اوّل چشمت را کنترل کن.

حضرت عیسی (ع) می فرمایند:هر عضوی از اعضای بدن گناهی دارد یا زنایی دارد.

زنای گوش، غیبت گوش دادن است، فحش گوش دادن است، تهمت گوش دادن است.

زنای چشم هم نگاه به نامحرم است.

حضرت رسول (صلوات) می فرمایند: بعضی ها وقتی وارد محشر می شوند میله ی داغ توی چشم هایشان است، با میله ی داغ توی چشم وارد محشر می شوند،

ندا آمد: می دانی این ها چه کسانی هستند؟

-: نه

-: این ها نگاه به نامحرم می کردند، اهل نگاه به نامحرم بوده اند.

توی صحرای محشر با میله ی داغ بیرون می آیند حالا عذاب خود جهنم را ببین.

یکی از یاران امام صادق پرسید: آقا یک زنی دارد توی خیابان راه می رود آیا عیب دارد از پشت سر به او نگاه کنیم؟ نگاه توی چشم و صورت نه، همین جوری از پشت سر نگاه کنیم؟ امام صادق (ع) جواب دادند: آیا تو دوست داری یکی این جوری به ناموس خودت نگاه کنه؟

-: نه

امام صادق (ع) فرمودند: آنچه برای خودت نمی پسندی برای دیگران نپسند

حدیث قدسی داریم اگر توی دنیا چشمت را به نامحرم باز نکردی توی صحرای قیامت که همه چشم ها گریان است چشم تو خوشحال است. آی کسانی که می خواهید چشمتان گریان وارد محشر نشود یکی برای حسین گریه کن توی دنیا و دومی به نا محرم نگاه نکن.

البته یک نکته برای دختر خانوم ها: حدیث داریم که وقتی پرونده ی اعمال بعضی زن ها را به دستشان می دهند توی پرونده اعمالشان، نگاه به نامحرم نوشته شده. زنه میگه: خدایا من کی نگاه به نامحرم کردم؟ نه خدا این پرونده مال من نیست!

ندا می رسد: بله شوهرت نگاه کرد ولی پای تو نوشتیم.

-: به ما چه؟ اون نگاه کرده!

-:میگن ها! تو اگه خودت را برای شوهرت درست کرده بودی اگه تو خودت را برای شوهرت خوشکل می کردی؟ لباس قشنگه را فقط برای مهمانی نگه نمی داشتی، سرت را شانه می کردی، آخه بعضی ها توی خانه خیلی بد می گردند، رخت شسته، جارو کرده، نظافت کرده، زحمت کشیده، اخم هم کرده موهاش به هم چسبیده ، انگار لولو. شوهرش که می آید تا نگاه به این قیافه ی چپ اندر قیچی می کنه یاد بدهکاری هایش می افتد. یک خورده به خودت برس خانوم اگه به خودت نرسی جلوی شوهرت ، آن وقت شوهرت می رود توی خیابان اون زن سانتال مانتالِ نقاشی شده را می بیند. چون چشم تشنه است. چشم اگه تشنه شد بانی اش زن آدم است. مگز این که دختر بزرگ داخل خانه داشته باشی.

            مگر این که پسر بزرگ داخل خانه داشته باشی.

    خوب این اشکال دارد. به شوهرت هم بگو. ماشاالله بلدی که چه جوری استخمار کنید. بگو: عزیزم من دلم می خواهد به وظیفه ام عمل کنم خدایی نکرده شکایتی به خدا نکنی ولی چون دخترمون شانزده سالش است پسرمون بیست سالش است (می فهمند) خودت به من حق بده من باید خودم را کنترل کنم.

درود بر آن زنی که با شوهر خودش رفیق

 

 

این بحث را در آینده ادامه می دهیم......................................یاعلی(ع) 

                                                                                    در پناه حق

نظرات 2 + ارسال نظر
حامد شنبه 9 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:52 ب.ظ http://lovefal.blogsky.com

سلام عباس جان
حامدم واقعا از این پستت لذت بردم
خوشم میاد همیشه بهترین حرف هارو پست میکنی
بابت این پست زیباتم ممنون
منم مانند زنبور بعد از پرواز بالای همه ی وب ها زیباترین وب را انتخاب و قشنگترین پست آن را خواندم
امیدوارم همیشه موفق باشی از هیچ چیز نترس
آدم ها از ترس شکست می بازند
خداحافظ

nazila پنج‌شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 05:58 ب.ظ http://necessarys.blogfa.com

این وبلاگم جالب بود هم خودش هم مهندس عنکبوت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد