مسایل اورژانسی جوانان

پایگاه مقاومت بسیج خاتم الانبیا(ع)-حوزه ی۱۱بسیج امام حسن عسکری(ع)-ناحیه ی مقاومت احمد ابن موسی(ع)-سپاه فجر فارس

مسایل اورژانسی جوانان

پایگاه مقاومت بسیج خاتم الانبیا(ع)-حوزه ی۱۱بسیج امام حسن عسکری(ع)-ناحیه ی مقاومت احمد ابن موسی(ع)-سپاه فجر فارس

تجزیه وتحلیل روابط دختران و پسران۲

ثانیاً : هنگامی که از این افراد می پرسیم آیا شما یقین دارید که به یکدیگر خواهید رسید و تشکیل خانواده خواهید داد، آنها پاسخ می دهند که ما یقین نداریم ولی امیدواریم که ازدواج کنیم و به یکدیگر برسیم. اکنون اگر یک دختر و پسر چند سال طولانی به انتظار یکدیگر نشستند و در انتها به دلایل مختلف به یکدیگر نرسیدند با دست خود یک ضربه ی بزرگ به خویشتن زده اند و چه بسا حسرت و خاطره ی آنرا در تمام عمر با خویش داشته باشند. امیدواریم که خواننده ی این مطالب قبل از اینکه گرفتاری ها تجربه کند فکر کند و خود را گرفتار آینده ی مبهم و غم و رنج نکند.

د: نکته ی دیگر در اینگونه دوستی ها این است که دختر و پسر معمولاً با یک نگاه و با توجه به ظاهر یکدیگر به هم علاقمند می شوند و چون این یک عشق سطحی و کودکانه است امکان زیادی دارد که یکی از طرفین با دیدن چهره ی جدید و یا جذابتر، فرد قبلی را فراموش کند و این هم یک ضرر و رنج بزرگ برای شخص است. اینجانب نامه های زیادی دارم که حاکی از آن است که افراد به هم علاقمند شده اند و قول و فرارهایی گذاشته اند و یکی از آن ها به دلایلی دلزده شده و به طرف مقابل بی توجه شده و مایه ی رنج و عذاب او شده است.


هـ: در تمام موارد فوق که مطرح شد ما بنا را بر این گذاشتیم که طرفین واقعاً قصد خیر و ازدواج داشته باشند در صورتی که دربسیاری موارد افراد دیو صفت و شهوت پرستی بوده اند که برای ارضای خواسته های خود جلو آمده اند و برای اینکه طرف مقابل را راضی به دوستی کنند مقاصد خود را پوشانده نگه داشته و به اسم ازدواج طرح دوستی ریخته اند.

بنابراین با توجه به موارد فوق و دلایل دیگری که باعث طولانی شدن این نوشته می گردد، اسلام ارتباط عاطفی و دوستی دختر و پسر را بدون اینکه با هم ازدواج کنند حرام دانسته و فقط در آستانه ی ازدواج می بایست با یکدیگر در یک محیط رسمی مذاکره داشته باشند تا با نظرات هم آشنا شوند.

پس مجدداً به این مطلب می رسیم که خداوند حلال و حرام را (نعوذباالله) برای محدودیت  و ناراحت کردن انسان قرار نداده بلکه تمام آن به نفع دنیا و آخرت ما می باشد و ما برای نفع خودمان هم که شده باید آنها را رعایت کنیم. ضمن این که هر جا شما برای رضای خداوند پا روی نفس و خواسته ی خودتان بگذارید با این که نفعش متوجه خود شماست ولی خداوند هم به شما اجر عظیم عنایت می کند و تلاش شما را بی پاسخ نخواهد گذاشت و امور دنیا وآخرت شما را به نحو احسنت اداره خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد